viernes, 10 de octubre de 2014

Entrevista 4: Gabriela Tusset
Pagesa




>He après a fer totes les feines del camp.
>El meu aspecte sempre ha condicionat la meva vida.
>Si la vida té sentit? fa molt temps que sé que no en té. No cal perdre temps buscant el que no existeix.
>Si Déu existeix, té un estrany sentit de l’humor que a mi no em fa puta gràcia. Mira la cara de la gent del meu poble.
>Em va fer pena la mort d’en Michael Jackson. Ell va decidir convertir-se en un monstre.
>Els meus pares i els pares dels meus amics van estar a l’hospital de St. Antoni de la Devesa. Semblava més un centre d’internament que no pas un lloc on els volguessin tractar. Els van ocultar. No van sortir vius d’allà.
>He nascut amb un fort sentiment de ràbia al meu interior, fruit d’un aspecte exterior terrible. Hi ha responsables amb nom i cognoms.
>Els meus pares també eren grangers. Les fàbriques van arruïnar les collites i la nostra economia. Posteriorment van arruïnar la nostra salut. I no hi ha culpables.
>Estimava als pares.
>No els visito al cementiri. No se’ls pot visitar, estan morts. Els van assassinar.
>Si aquest reportatge arriba a algun lloc. Si la Clara fa arribar la seva tesi a alguna editorial. Si el Borja aconsegueix justícia...aquell dia somriuré per primer cop.

No hay comentarios:

Publicar un comentario